ביטקוין - המטבע הדיגיטלי שמשגע את העולם!

בשנים האחרונות נכנסו לחיינו הביטקוין והמטבעות הדיגיטליים, אשר יצרו תחום חדש ומסקרן עם פוטנציאל רווח עצום, תחום הקריפטו. בחודשים האחרונים שוק הקריפטו נסק בעליות של עשרות ומאות אחוזים והביטקוין שבר שיאים חדשים. הביטקוין שהיה בשווי של רק 16,000$ בתחילת שנת 2023 הגיע ל- 70,000$, עם עלייה של 437% בפחות משנה! זה אולי מרגיש כאילו כבר פספסתם את הרכבת אבל חשוב שתדעו עדיין לא מאוחר!

קריפטו סי ישראל

כל פתרונות הקריפטו

גרף הביטקוין מתחילת שנת 2023 / TradingView

מה זה ביטקוין ואיך משקיעים?

הביטקוין הראשון נמכר בשנת 2009 במחיר של 0.0009$ ליחידה, ומאז תוך 15 שנים בלבד הגיע למחיר של 70,000$ לביטקוין אחד! אז מה בעצם הופך את הביטקוין למיוחד והאם כבר לא מאוחר להצטרף?

כדי שנוכל לענות על השאלות האלו נתחיל מהבסיס, מחירו של כל מוצר בעולם נקבע ע”י שני גורמים עיקריים: היצע וביקוש (דוגמא טובה אפשר לראות לכך בתחום הנדל”ן) ולכן חשוב שנכיר את ההיצע והביקוש בביטקוין ואת המערכת בה הוא פועל.

היצע: בדומה לזהב, הביטקוין הוא נכס “מוגבל” – לביטקוין יהיו קיימים 21 מיליון מטבעות ולעולם לא יווצרו מטבעות נוספים. בשונה מהמטבעות היציבים כמו השקל או הדולר בהם אנו רואים הדפסה של כסף וירידת ערך קבועה (אינפלציה) ולכן ההיצע של הביטקוין בשוק מוגבל.

ביקוש: בשנים האחרונות הביקוש לביטקוין בפרט ומטבעות דיגיטליים ככלל רק גובר, יותר ויותר אנשים פרטיים נכנסים לתחום ואף בשנים האחרונות ניתן לראות אפילו גופים מוסדיים כמו: חברות, בנקים ואף מדינות אשר החלו לקנות ביטקוין ומטבעות דיגיטליים. חברת BlackRock מנהלת הנכסים הגדולה בעולם ועוד עשרות חברות מובילות, החלו לקנות ביטקוין, בינהם גם חברת MicroStrategy, שמחזיקה ב 205 אלף מטבעות ביטקוין ששווים כ- 15 מילארד דולר. רק בינואר 2024 הקימה חברת BlackRock את ה-ETF בשוק ההון לביטקוין ותוך פחות משלושה חודשים בלבד, הפכה למחזיקה הכי גדולה בעולם של מטבעות ביטקוין.

בניתוח פשוט, בשוק בו ההיצע הוא מוגבל, אנו תלויים לחלוטין בביקוש. נכון לכתיבת שורות אלו רק כ- 5% מהאוכלוסייה משתמשת במטבעות דיגיטליים וגופים מוסדיים רק החלו את צעדיהם הראשונים בתחום, כך שכפי הנראה אנחנו רק בתחילתו של עידן חדש ומרגש.

*חשוב להדגיש כדי להשקיע בביטקוין לא חייב לקנות ביטקוין שלם ב- 70,000$, אפשר לקנות חלקיקי ביטקוין ולהתחיל להשקיע אפילו עם כמה מאות שקלים.

הביטקוין עולה ויורד כל הזמן - מה עושים?

תחום הקריפטו יכול להיות תחום ריווחי מאוד, אך כמוהו גם תחום הנדל”ן אשר גורף תשואות מרשימות. אתם לא הייתם רוצים להיכנס לעסקה בנדל”ן רק על סמך הכותרת נכון? הייתם רוצים לשאול את השאלות הנכונות כדי לוודא שהעסקה שאתם נכנסים אליה היא עסקה מוצלחת. כך בדיוק גם בכל תחום אחר בחיינו ככלל ובקריפטו כפרט. לפני שאנו נכנסים להשקעה בכל מטבע אנו תמיד נשאל את השאלות אשר יעזרו לנו לבדוק האם המטבע הוא מטבע מוצלח או לא.

כשאנו מבינים איך עובד הביטקוין אנחנו יכולים להבין למה מגיעות העליות והירידות האלו, פתאום הן לא נראות כל כך לא צפויות. רשת הביטקוין פועלת באמצעות “כורים”, שהם בעצם מיליוני מערכות מחשוב המפוזרות ברחבי העולם ואחראיות על תפעול הרשת. אותם “כורים” אשר מתפעלים את הרשת מקבלים תמלוגים עבור עבודתם, אך אחת ל- 4 שנים מרחש אירוע החצייה, בו הכורים יקבלו רק מחצית מכמות המטבעות שהיו מקבלים עבור אותה עבודה קודם לכן. כתוצאה מכך ההיצע קטן פי 2 וכך בעצם גם אם הביקוש יישאר זהה, הערך יעלה.

כפי שניתן לראות באופן ברור בגרף הקשת של הביטקוין בו מסומנים שלושת אירועי החצייה הקודמים והעליות והירידות המגיעות יחד עם אירוע החצייה.

*הערה: אמנם יהיו 21 מיליון מטבעות ביטקוין אך נכון לכתיבת שורת אלו נוצרו רק כ- 19 מיליון מטבעות ביטקוין כשהאחרון צפוי להיווצר בשנת 2140.

גרף הקשת של הביטקוין משנת 2010 / BlockChain Center

קריפטו סי ישראל מציעה מגוון פתרונות קריפטו - ייעוץ, הכוונה, קורסי השקעות ומסחר בקריפטו ואף חדרי מסחר מתקדמים

רוצים לקבל פרטים נוספים? השאירו פרטים ונציגנו יצרו איתכם קשר בהקדם האפשרי!

הטבה מיוחדת - סדנת קריפטו למתחילים ללא עלות!

אז איך מתחילים ואיזה מטבעות כדאי לי לקנות?

קודם כל חשוב להבין איך קונים ומוכרים מטבעות דיגיטליים וחשוב יותר – איך שומרים על המטבעות שלכם. בנוסף לכך, ישנם מספר כללים עיקריים אותם חשוב לבדוק תמיד לפני שאתם קונים מטבע דיגיטלי כמו: גודל השוק, שיתופי פעולה, טכנולוגיה, שיפורים שבוצעו ברשת ועוד… נתונים אלו הם קריטיים כדי לוודא שהסיכויים בהשקעה שלנו עומדים לטובתנו וזאת תוך ניהול סיכונים נכון.

ייתכן שזה נשמע לא ברור ואולי אפילו מעט מסובך, אך לא כך הדבר. בשנים האחרונות קריפטו סי הכשירה אלפי סוחרי קריפטו מצליחים ומוער ועד לפנסיונרים. אין כל צורך בידע מוקדם בכלכלה, מתמטיקה או מחשבים.

בין אם החלטתם שתחום הקריפטו מעניין אתכם ובין אם אתם עדין מתלבטים, הכנו עבורכם סדנת קריפטו למתחילים ללא עלות בה תוכלו לעשות את הצעד הראשון בכדי לראות אם תחום הקריפטו בכלל מתאים עבורכם.

מלבד הסדנה, קריפטו סי מציעה מגוון רחב של שירותים בתחום הקריפטו: קורסים למתחילים ולמתקדמים, ייעוץ והכוונה, חדרי מסחר ועוד…

חשוב לציין כי בנוסף ללימודים התיאורטיים, בקריפטו סי שמים דגש רב על תרגול מעשי וזאת באמצעות חדרי המסחר המתקדמים בכדי להגיע לתוצאות מקסימאליות.

קריפטו סי ישראל מציעה מגוון פתרונות קריפטו - ייעוץ, הכוונה, קורסי השקעות ומסחר בקריפטו ואף חדרי מסחר מתקדמים

רוצים לקבל פרטים נוספים? השאירו פרטים ונציגנו יצרו איתכם קשר בהקדם האפשרי!

הטבה מיוחדת - סדנת קריפטו למתחילים ללא עלות!

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך!

עם התפתחות הטכנולוגיה והתקדמות העולם הפיננסי נכנס לחיינו כוכב חדש - המטבע הדיגיטלי. מטבע דיגיטלי כשמו כן הוא, מטבע קיים בעולם הדיגיטלי, את המטבעות הדיגיטליים אנחנו שומרים בארנק הדיגיטלי שלנו ואנו יכולים להעביר אותם או לקבל אותם מכל מקום בעולם ובכל רגע נתון

מה זה ארנק דיגיטלי? מה ההבדל בין ארנק קר לארנק חם? איך מתפעלים את הארנק ואיפה קונים ארנק דיגיטלי - המדריך המלא שיענה על כל השאלות שלכם

איך קונים ביטקוין? איך משקיעים בביטקוין? אלו שאלות שחוזרות על עצמם שוב ושוב הכנו עבורכם את המדריך היחיד שתצטרכו בכדי לצאת לדרך

איך להשקיע בביטקוין? לפני שמתחילים להשקיע בביטקוין, יש להבין את העקרונות הכלכלה המבוזרת ולבצע את ההשקעה בצורה חוקית, בטוחה ומתוך הבנה מוחלטת של שוק המטבעות הדיגיטליים.

הביטקוין הוא המטבע הדיגיטלי הראשון בעולם, כבר בשנים האחרונות המטבע זכה לתשומת לב רבה מכלל הגופים והמוסדות הפיננסים הגדולים ומתחיל להפוך למטבע לגיטימי. לפני קניית ביטקוין ישנם שלבים שחייב לבצע ובמאמר זה נספק מדריך מקיף על איך לקנות ביטקוין בצורה בטוחה ויעילה.

קריפטו ומטבעות דיגיטליים הובילו בשנים האחרונות לשינוי משמעותי בעולם שוק ההון.

error: לא ניתן להעתיק תוכן